Välkommen till Bruksgymnasiet – vi lyckas tillsammans!

Att välja rätt är inte alltid lätt. Vi vill därför ge dig som går i åk 9 många möjligheter till möten och information.

Öppet hus

Onsdagen den 24 januari 2024 kl. 17.00-19.00 är det Öppet hus på Bruksgymnasiet!
Då har du möjlighet att träffa våra elever, lärare och studie- och yrkesvägledare, se våra lokaler samt ställa dina frågor inför gymnasievalet.
Välkommen!

Prova på dag för dig i nian!

Välkommen på en prova-på-dag där du som går i nian får besöka ett program. Kontakta oss och berätta vilket program du vill besöka så ordnar vi en dag när du kan komma och vara med.

Vill du jobba som kock, elektriker, undersköterska, bilmekaniker eller säljare efter gymnasiet? Eller vill du hellre plugga vidare till ekonom, ingenjör, mäklare, läkare eller skådespelare? På Bruksgymnasiet har vi många utbildningar som passar dig!

Hos oss kan du välja mellan tio nationella program och studera i en trivsam och inspirerande miljö. Våra skickliga och engagerade lärare arbetar för att alla elever ska nå sin fulla potential genom en hög kvalitet på utbildningen.

Kontakta din studie- och yrkesvägledare om du har funderingar!